CINTA BUTA

Bila ada perasaan sayang ,
Pasti semua terasa indah ,
Sehingga mengandaikan dunia ini syurga ,
Makan tak kenyang , tidur tak lena ,
Mandi pun tak basah , Alah semuanya tak kena ,
Mulut manis bicara bagaikan gula ,
Bila sudah terluka hilang semuanya ,
Muka bermasam bagaikan cuka ,
Pedih hati terasa , bagai tertusuk kaca ,
Semuanya berlalu dalam sekelip mata ,
Hilang dan berlalu bagai tak ada makna ,
Betul orang kata ,
Ternyata cinta itu buta .

Bukan niat aku untuk menyombong diri ,
Cukup untuk kau tahu aku selalu mendoakan yang terbaik untuk kau ,
Untuk apa aku merayu ? Untuk apa aku merindu ?
Kisah kita dah lama berlalu ,
Harap tak ada dendam yang terkubur ,
Aku akan tetap mendoakan yang terbaik untuk kau ,
Insyaallah :')

Aku menulis dengan penuh perasaan ,
Harap tak ada yang salah ertikan dengan apa yang aku cuba sampaikan ,
Sekian :')