Watak baru?

Orang cakap setiap hubungan tak akan pernah lekang dengan berjenis-jenis dugaan dan rintangan. Mungkin ada sesetengah yang hanya mampu mengalah dan berserah dipertengahan jalan tapi ada juga yang mampu mengharungi semuanya bersama sampai mereka selama diijabkabulkan.

Tetapi aku sebagai student yang masih menuntut ilmu yang belum penuh di dada, sebagai seorang anak yang masih mengharapkan duit ibu bapa dan sebagai seorang teman/ kekasih separuh masa aku belum pasti betulkah dia jodoh aku. Betulkah dia yang aku akan dapat satu hari nanti.

Tetapi dalam masa untuk memastikan aku dapat yang terbaik dpd dia dan dia memberikan yang terbaik untuk aku, kita berdua kena berusaha.

Datang watak baru, orang ke-3, watak tambahan. Padahal tak diperlukan pun lansung tapi itu normal memang normal. Di mana semua orang yang ada hubungan pasti akan berhadapan dengan masalah macam ni. Tapi apa yang membezakan pasangan dengan pasangan yang lain adalah cara mereka menangani masalah ini.

Aku hormat keinginan pihak ke-3. Aku faham perasaan jatuh cinta pada dia macam mana. Sekali pun kau brainwash aku walaumacammana pun cara kau, percayalah sikit pun tak tergerak kat hati aku untuk tinggalkan dia dan terus termakan dengan kata-kata kau yang aku tahu terang-terang memang dusta belaka. Aku bukan nak bela dia tapi memang kenyataan. Aku lebih mengenali dia lebih dpd kau. Kau baru kenal dia sebulan jangan nak belagak macam dah bertahun kau kenal dengan dia. Hidup dengan dia, susah senang dengan dia pun kau tak pernah jangan tahu nak menghukum orang sesuka hati kau. Aku hormat cara kau, kau cuba buat cara lembut tapi percayalah lagi sekali aku kata, setiap kata-kata kau tak mampu menggugat perasaan aku pada dia.

Cara berhadapan dengan orang macam ni senang je. Percaya pada pasangan dan semua akan jadi baik macam biasa .