Fahamlah aku.

Susah nak decribe aku ni macam mana sebenarnya. Sedangkan diri kita sendiri yang paling layak untuk tentukan siapa diri kita sebenarnya. Hmm.

Dulu lain sekarang lain. Memanglah. Masa makin meninggalkan kita. Usia makin meningkat. Pengalaman bertambah, ilmu tak ketinggalan sama, semakin meningkat usia semua benda bertambah. Tak ubah dengan manusia. Sifat, sikap, cara semua benda boleh berubah. Yang pentingnya...............Masa.

Masa menentukan segalanya.

Dulu aku punya pasangan aku sendiri begitu juga dengan dia. Mungkin dah tertulis takdir kami bersama walaupun cara permulaan tak berapa nak menyenangkan hati banyak pihak. Kalau diimbas semula. Kejamnya aku Ya Allah.

Tetapi masa dah lama berlalu. Hampir setahun aku tinggalkan yang dulu. Macam mana perasaan aku kat dia yang sekarang?
Tanyalah aku. Jawapan aku satu. Aku sayang dia, cuma dia.

Disebabkan terlampau sayang aku jadi macamni. Aku akui belum ada ikatan yang sah antara kami berdua dan janji janji manis antara kami belum tentu kekal sampai ke jinjang pelamin macam apa yang kami berdua harapkan.

Tapi aku sedih bila diperlakukan macam ni rupa dia. Hmm abaikan aku abaikan hati dan perasaan aku. Dan aku yang gagah lagi perkasa ini akan cuba buat benda yang sama.

Aku redha dengan semuanya. Kalau ini yang dah tertulis sebagai balasan setimpal dengan dosa-dosa lampau aku, aku redha Ya Allah.